Öntvényekből készült elválasztóelemek a turbókörforgalomban

Egy turbókörforgalomban a sávokat optikai és fizikai elemekkel választják el egymástól. Ez kényszeríti az autósokat – a közlekedés biztonsága érdekében –, hogy a körforgalmon belül ne akarjanak és ne is tudjanak sávot váltani. A napjainkban bevett általános megoldás erre a 18-20 centiméter magas, előre gyártott beton félgömbök használata. Amikor a kötőréteg szintjéig elkészül a körforgalom, a beépítendő elemek helyén kimarják a kötőréteget, belebetonozzák a megfelelő szintre a terelőket. Megszilárdulásukat követően a talpukhoz húzzák szintbe a kopóréteget.

A turbókörforgalmak jellemzője, hogy általában szűkek, így a hosszú járművek súlyos amortizációt okoznak a betonelemekre való ráhajtással. Ezt a roncsolást tetézi a téli sószórás is. Ennek megakadályozására a fémből készült elválasztóelemek telepítését ajánljuk. A speciális öntvény biztosan rögzül a betonágyazatba. A gömbelemek helyét magfúróval fúrják ki, amibe forró aszfaltkeverékkel ragasztják be az elemeket. Ez a technológia drágább, de jóval időhatékonyabb: mindössze két nap kell a munkálatok elvégzésére, mivel nem kell várni a beton megszilárdulására. Hab a tortán, hogy a kidöntött elemek újraépítése sem okoz bosszúságot, és az öntvények a sózásnak is ellenállnak.